Köp- och leveransvillkor

Vi i VSK Tifo tycker det är roligt att kunna ha lotterier och ta fram nya produkter till vår Tifo-shop.
Dock kan vi inte förvara saker, eller transportera dem fram och tillbaka, i evighet.
Och då det tyvärr finns ett varierande intresse att hämta de saker som vunnits eller förbeställts,
är vi tvungna att införa några enkla regler.
Reglerna gäller från och med 25 juni 2018 och kan komma att ändras om det behövs.

Lotterivinster
När du har vunnit i något av våra lotterier, behöver du hämta ut din vinst eller få den hemskickad mot porto*. Detta för att underlätta för oss då vi har begränsat utrymme till förvaring eller möjligheter att ta med saker till matcher om ingen hämtar dem ändå.
Om du inte hämtat ut vinsten, eller lämnat en postadress till oss inom FEM veckor från vinstdatum,
kommer din vinst att återgå till oss i VSK Tifo. Vinsten kommer sedan att användas i nästa lotteri.

Förköp
När du förköper en tröja, halsduk eller något annat av oss i VSK Tifo får du räkna med en ungefärlig leveranstid på 2-3 veckor.  Vi kommer att meddela, i sociala medier, när det går att hämta ut de förbokade sakerna eller få dem hemskickade mot porto*.
Om du inte hämtat ut varan, eller lämnat en postadress till oss inom FEM veckor från leveransdatum, kommer din vara att återgå till oss i VSK Tifo för försäljning till ordinarie pris i Tifo-shopen.
Pengarna för varan kommer att swishas tillbaka till det numret du använde vid beställning, minus 10% i bidrag till framtida tifon.

Betala direkt
När du  handlar i vår Tifo-shop förväntar vi oss att du betalar, kontant eller via Swish, direkt vid köptillfället.
Vi kommer inte att erbjuda köp på ”krita” och vara tvungna att påminna er som handlar att ni ska betala er vara i efterhand. Har du inga pengar vid köptillfället, eller om Swish krånglar, kan vi lägga undan det du vill köpa. Dock längst fram till nästa hemmamatch eller annat datum (max TRE veckor). Hämtas grejerna inte ut inom bestämd tid, kommer vi sälja dem till någon annan.

* = Efter att paketet är skickat kan vi inte ta något ansvar för leveranstid eller eventuell skador, som beror på hantering
av Postnord och/eller deras ombud